casita pájaros cartoncillo

Les nostres manualitats preferides (III)

Avui en dia podem veure les casetes per a ocells a moltes botigues de decoració, estan de moda, tant les versions més decorades com les versions més minimalistes. Personalment, a mi em semblen un element molt graciós, perquè és petit, és senzill, però estèticament una caseta per a ocells pot ser molt maca tot i tenir pocs elements: quatre parets, un sostre i un forat.

En aquest post, però, nosaltres volem parlar de les casetes per a ocells com una bona activitat per a nens i nenes. Es pot adaptar a diferents edats i habilitats, a més de ser un objecte que guarda la possibilitat de portar-nos de més a prop la naturalesa. Us imagineu si finalment un sol ocell decideix venir-hi a beure una mica d’aigua?!!?

caseta madera pájarosA Vil.la Pingüí tenim el taller en família de creació d’una caseta de fusta en què hi participen pares/mares i fills/filles. Els grans fan servir les eines per a tallar les peces de fusta i els petits donen el toc final amb la decoració i pintura. Entre tots, dissenyen, poleixen i enganxen totes les peces.

Però hi ha també l’opció de fer-ho en paper o cartolina que poden fer els més petits ells sols. A partir d’una plantilla, poden doblegar i enganxar l’estructura de la caseta. Per a un acabat més sòlid, nosaltres recomanem combinar adhesiu doble cara i cola blanca per a enganxar unes pestanyes amb altres i amb el terra i la part del sostre. L’adhesiu ajunta mentre la cola acabarà sent el que faci que no es desmonti i quedi una estructura més forta.

casita pájaros cartoncilloA partir d’aquí, la imaginació és el límit. Llapissos de colors, cintes de colors, pintura, goma eva… El que es vulgui per donar el toc personal a la caseta de cadascú. En el nostre cas, per a fixar la corda des d’0n poder penjar la caseta a una branca d’un arbre o al balcó, hem optat per lligar la corda a un escuradents. L’escuradents es posa a la part més superior del sostre i s’enganxa amb cintes adhesives decoratives. Així evitem foradar el cartronet.

Esperem que us hagi agradat i que la proveu a casa! Ja serà genial si als ocells també els agrada!!! 😉

 

Hoy en día podemos ver las casitas para pájaros en muchas tiendas de decoración, están de moda , tanto las versiones más decoradas como las versiones más minimalistas. Personalmente , a mí me parecen un elemento muy gracioso , porque es pequeño, es sencillo, pero estéticamente una caseta para pájaros puede ser muy bonita a pesar de tener pocos elementos : cuatro paredes , un techo y un agujero.

En este post, sin embargo, nosotros queremos hablar de las casetas para pájaros como una buena actividad para niños y niñas. Se puede adaptar a diferentes edades y habilidades , además de ser un objeto que guarda la posibilidad de llevarnos más de cerca la naturaleza. ¿¡¿Os imagináis si finalmente un solo pájaro decide venir a beber un poco de agua?!?

 

En Vil.la Pingüí tenemos el taller en familia de creación de una caseta de madera en la que participan padres / madres e hijos / hijas. Los grandes utilizan las herramientas para cortar las piezas de madera y los pequeños dan el toque final con la decoración y pintura. Entre todos , diseñan, pulen y pegan todas las piezas.

Pero hay también la opción de hacerlo en papel o cartulina que pueden hacer los más pequeños ellos solos. A partir de una plantilla, pueden doblar y pegar la estructura de la caseta. Para un acabado más sólido, nosotros recomendamos combinar adhesivo doble cara y cola blanca para pegar unas pestañas con otros y con el suelo y la parte del techo. El adhesivo junta mientras el pegamento acabará siendo lo que haga que no se desmonta y quede una estructura más fuerte.

 

A partir de aquí , la imaginación es el límite. Lápices de colores, cintas de colores, pintura, goma eva… Lo que se quiera para dar el toque personal en la caseta de cada uno. En nuestro caso, para fijar la cuerda desde 0n poder colgar la caseta a una rama de un árbol o en el balcón , hemos optado por atar la cuerda a un palillo. El palillo se coloca en la parte más superior del techo y se pega con cintas adhesivas decorativas. Así evitamos agujerear el cartoncillo .

Esperamos que os haya gustado y que la probéis en casa ! Ya será genial si los pájaros también les gusta !!! 😉

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s